Jak naprawić rower za pomocą najbardziej podstawowych narzędziKiedy utkniesz z zepsutym rowerem, możesz czuć się jak na końcu świata. Ale naprawa twojego dwukołowca nie musi być kosztownym koszmarem. Chyba że nie pozostawisz sobie innego wyjścia, jak tylko odebrać telefon od matki i wydać kilkaset dolarów na naprawę swojego jednośladu. Na szczęście istnieje szereg prostych napraw, które można wykonać za pomocą kilku najbardziej podstawowych narzędzi i sprzętu, które prawdopodobnie masz już w swoim domowym warsztacie lub garażu. Oto jak naprawić swój rower przy użyciu najbardziej podstawowych narzędzi i sprzętu.

Naprawić przebitą oponę za pomocą naboju CO2

Zacznijmy od przebitej opony. Jeśli jesteś mile od domu i odkryjesz, że masz przebitą oponę, najszybszym i najłatwiejszym sposobem na naprawienie problemu jest nabój CO2. Wystarczy, że wkręcisz nabój do opony, a on napompuje przebitą dętkę.

Choć nie będzie to rozwiązanie długoterminowe, jest to szybka naprawa, która może doprowadzić Cię do domu. Możesz również użyć tej metody, jeśli musisz zdjąć koło, ponieważ opona jest zbyt zużyta i chcesz ją zmienić.

Zanim zrobisz cokolwiek innego, upewnij się, że używasz naboju o odpowiednim rozmiarze. Użycie zbyt małego naboju CO2 do napompowania opony może spowodować nadmierne napompowanie dętki i jej pęknięcie. Upewnij się, że używasz właściwego naboju CO2 dla danego rozmiaru opony.

Wyreguluj swoje hamulce

Możesz zabrać swój rower do mechanika i poprosić go o wyregulowanie hamulców, jednak samodzielne wykonanie tej czynności nie jest wcale takie trudne. Wystarczy kilka prostych narzędzi i trochę cierpliwości.

Jeżeli posiadasz hamulce z szybkozamykaczem, możesz je wyregulować, gdy są jeszcze na rowerze. Jeśli masz standardowe hamulce, będziesz musiał zdjąć koła z roweru. Zanim podejmiesz jakiekolwiek działania, upewnij się, że koła mocno stoją na ziemi. Umieść rower w bezpiecznym miejscu, aby nie spaść z roweru podczas pracy nad nim.

Najpierw należy sprawdzić, czy klocki hamulcowe nie są zużyte. Jeśli klocki są zbyt mocno zużyte, będziesz musiał je wymienić. Jeśli wszystko wygląda dobrze, możesz dokręcić hamulce. Użyj pokrętła regulacyjnego z boku hamulca, aby dokręcić linki.

Napnij lub nasmaruj swój łańcuch

Jeśli łańcuch w Twoim rowerze jest zbyt luźny, znacznie szybciej zużyje się układ napędowy. Ale nawet jeśli łańcuch jest zbyt napięty, może spowodować znaczne uszkodzenia. W obu przypadkach ważne jest, aby regularnie sprawdzać stan łańcucha.

Jeśli masz multinarzędzie, możesz użyć narzędzia do sprawdzania szczelności łańcucha. Jeśli nie, możesz kupić przyrząd do sprawdzania łańcucha. Gdy masz już narzędzie, musisz wiedzieć czy łańcuch jest zbyt luźny czy zbyt napięty.

Jeśli łańcuch jest zbyt luźny, będzie się ślizgał. Jeśli sprawdzasz łańcuch i jest on zbyt luźny, sprawdzian łańcucha odpadnie. Jeśli sprawdzasz szczelność i ogranicznik łańcucha nie spada, to znaczy, że jest za ciasny i musisz go poluzować.

Jeśli Twój rower ma już kilka lat lub nie używasz go tak często jak powinieneś, mechanizm zmiany biegów w Twoim zespole napędowym może wymagać odrobiny konserwacji i naprawy.

Jeśli masz problemy ze zmianą biegów, pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, jest wyczyszczenie przerzutek i łańcucha. Możesz użyć sprayu czyszczącego, aby usunąć wszelkie zabrudzenia z mechanizmu zmiany biegów i kółek. Jeśli to nie rozwiąże problemu, być może trzeba będzie wymienić łańcuch.

Jeśli łańcuch jest zbyt zużyty, spowoduje to zużycie zębów w trybach tylnego koła. Po zużyciu nie będą one chwytać łańcucha i rower utknie na niskim biegu. Jeśli masz problemy z przełączaniem biegów, a łańcuch wygląda na zużyty, powinieneś go wymienić.

Twój łańcuch jest zużyty? Oto jak go wymienić

Wymiana zerwanego lub zużytego łańcucha rowerowego jest bardzo prosta, ale wymaga odpowiednich narzędzi. Bicze do łańcucha i przerywacz łańcucha pozwolą Ci rozdzielić łańcuch, rozdzielić ogniwa, aby umożliwić usunięcie zerwanych ogniw, a następnie ponownie wszystko połączyć.

Łańcuch należy wymieniać co 1000 km lub rzadziej, w zależności od tego, jak często jeździsz na rowerze. Jeśli podczas obracania tylnego koła słychać odgłos szlifowania, należy wymienić łańcuch.

Przy wymianie łańcucha upewnij się, że kupujesz łańcuch o odpowiedniej długości. Jeśli nie, może to spowodować dodatkowe problemy z układem napędowym. Przed założeniem nowego łańcucha upewnij się, że wyczyściłeś koła zębate na kole i pierścienie łańcucha na korbach.

Sprawdź jeszcze raz swoje hamulce, tak dla pewności.

Jeżeli Twój rower posiada hamulce z szybkozamykaczem, możesz je wyregulować, gdy są jeszcze na rowerze. Jeżeli masz standardowe hamulce, będziesz musiał zdjąć koła z roweru. Zanim to zrobisz, upewnij się, że koła mocno stoją na ziemi. Należy umieścić rower w bezpiecznym miejscu, aby nie spaść z roweru podczas pracy nad nim.

Najpierw należy sprawdzić, czy klocki hamulcowe nie są zużyte. Jeśli klocki są zbyt mocno zużyte, będziesz musiał je wymienić. Jeśli wszystko wygląda dobrze, możesz dokręcić hamulce. Do dokręcenia linek użyj pokrętła regulacyjnego znajdującego się z boku hamulca. Większość nowoczesnych hamulców ma również regulację dźwigni, więc jeśli nie czują się dobrze, spróbuj je wyregulować.

Kiedy twój rower się zepsuje, może to być niszczące. Na szczęście istnieje wiele prostych napraw, które możesz wykonać samodzielnie. Od regulacji hamulców po wymianę łańcucha - istnieje wiele typowych napraw, które możesz wykonać samodzielnie przy użyciu kilku podstawowych narzędzi. Jeśli Twój rower jest uszkodzony, nie wpadaj w panikę. Zamiast tego chwyć za narzędzia i zacznij naprawiać.

Zanim zrobisz cokolwiek innego, musisz upewnić się, że rower jest nieruchomy, a Ty jesteś bezpieczny. Następnie sprawdź, na czym polega problem. Gdy już wiesz, co wymaga naprawy, skorzystaj z tych prostych rozwiązań, aby Twój rower znów był na drodze.